De praktijk
Op dit moment nemen wij geen nieuwe patiënten meer aan.
De tandartsen en het team van Tandartsenpraktijk Scott bieden u zorg, persoonlijke aandacht en adviezen voor uw mond en gebit. Want goede mondverzorging is belangrijk. Voor een eerste indruk èn voor uw gezondheid. U kunt rekenen op de deskundigheid en ervaring van onze tandartspraktijk.
Tandartsenpraktijk Scott bestaat sinds 01-01-2008. Elk lid van ons team heeft specifieke taken.
Onze tandartsen verrichtten de meest voorkomende behandelingen zelf, waaronder Algemene tandheelkunde / Estetische tandheelkunde / Endodontologie / Kroon- en Brugwerk / Preventie / Mondhygiëne / Tandtechnisch gebied / Implantologie / Parodontologie.
Wanneer kunt u bij ons terecht en voor welke behandelingen
Onze website biedt u informatie over onze tandartspraktijk, zoals openingstijden en de verschillende aspecten van de behandelingen. En u vindt direct antwoord op vragen over de mondgezondheid. Van tandenpoetsen tot de inhoud van de diverse behandelingen.
Contactgegevens en spoedgevallen
Ons adres, openingstijden en informatie over de bereikbaarheid vindt u onder contact. In geval van spoed vindt u op een speciale pagina informatie over de spoeddienstregeling.
Ivm drukte schrijven wij momenteel geen nieuwe patiënten meer in!
Goed om te weten
Kinderen en jongeren tot 18 jaar zijn via de basisverzekering verzekerd voor de meeste tandartskosten.
Voor volwassenen valt tandartszorg in de meeste gevallen buiten het basispakket. Je moet de kosten voor de tandarts zelf betalen of een aanvullende verzekering afsluiten die deze kosten dekt.
Volwassenen die een uitneembaar kunstgebit nodig hebben voor de boven-en/of onderkaak, krijgen de kosten hiervoor wel vergoed vanuit de basisverzekering. wel geldt hiervoor een eigen bijdrage van 25 procent.
De kosten voor deze behandelingen worden wel verrekend met je eigen risico
Afspraak
Bij Tandartsenpraktijk Scott kunt u terecht op afspraak. Bij een periodieke controle bekijken we de status van uw gebit en beoordelen of extra behandeling noodzakelijk is.
Momenteel is het erg druk, wij streven ernaar om binnen 4 weken een afspraak voor controle met u te plannen.
Spoedbehandelingen voeren we zo veel mogelijk op dezelfde dag uit. Of we nemen noodmaatregelen zodat u zo pijnvrij mogelijk bent tot de daadwerkelijke behandeling plaatsvindt.
In overleg met u zorgen we ervoor dat de verschillende behandelingen zo veel mogelijk op elkaar aansluiten. Wij houden daarbij voor zo ver het kan rekening met uw wensen en uw beschikbare tijd.
Niet nagekomen afspraak
Helaas gebeurt het regelmatig dat een patiënt zijn afspraak niet tijdig afzegt of zelfs niet op de afspraak verschijnt. Dit is een vervelende situatie voor zowel zorgverlener als patiënt. Naast het feit dat geplande zorg niet door kan gaan is er door de patiënt een deel van de praktijkorganisatie gereserveerd welke nu niet gebruikt wordt en wel gepaard gaat met (doorlopende) kosten.
De Nederlandse Zorg Autoriteit bepaald voor de tandarts hoe deze verrichtingen kunnen worden gedeclareerd bij de patiënt. Ook voor het niet nakomen, of niet tijdig afzeggen, van een afspraak heeft de NZA richtlijnen opgesteld. Code c90 mag gehanteerd worden als een afspraak niet 48 uur van tevoren is afgezegd. Er mag tot 100 % procent van de gemiste omzet in rekening gebracht worden.
Bij Scott Dental hanteren we een termijn van 24 uur van tevoren afzeggen en declareren we over het algemeen een deel van de gemaakt kosten. (dus geen gemiste omzet)
Wij zijn van mening dat wij hiermee de patiënt tegemoetkomen in onze regeling voor het afzeggen van afspraken en hopen dan ook op uw begrip als u gevraagd wordt om de gemaakte kosten, voor de door u gereserveerde tijd, mee te vergoeden. Deze regeling staat vermeld op onze afspraakkaartjes en op onze website.
Deze regeling wordt gehanteerd ongeacht de reden van afzeggen. Als er vaker te laat wordt afgezegd of afspraken niet worden nagekomen zullen wij een hogere vergoeding vragen voor de gereserveerde tijd.
Uiteraard hopen wij dat deze vervelende situatie zich zo min mogelijk voor zal doen en willen patiënten dan ook verzoeken om de afspraken goed in hun agenda te plaatsen. Als service sturen wij de patiënt ook nog een dag van tevoren een herinnering. Deze service ontslaat de patiënt niet van zijn eigen verantwoordelijkheid om de afspraak na te komen.
In onze wachtkamer kunt u wachten in een ontspannen, prettige sfeer.
U vindt er tijdschriften / informatiebrochures / speelgoed.
We spreken Nederlands / Ons praat Afrikaans / Wir reden Deutsch / We speak English